Bu acıya yürek dayanır mı?Karaciğer nakli bekleyen gence kardeşleri organını vermek istedi. Ancak organ bekleyen kardeşte kendisine organ vermek isteyen kardeşi de 15 gün arayla yaşamını kaybetti.Özel bir şirkette güvenlik elemanı olarak çalışan Erdem Uzuner karaciğerlerinde rahatsızlanınca organ nakli için Antalya’da tedavi altına alındı. Uygun organ bulunamayınca Erdem Uzuner’e ablası Sonay Çolak organ bağışında bulunmak istedi. Ancak ablanın organları uyum sağlamayınca organ nakli gerçekleşmedi.Bunun üzerine Erdem Uzuner’e bu kez üvey kardeşi Hüseyin Baran Usta karaciğer naklinden bulunmak istedi. Üvey kardeşin organları da uyuşmadı. Üvey kardeşine organını vermek isteyen Hüseyin Baran Usta’da bu süreçte rahatsızlandı. İki kardeş Antalya’da aynı hastanede tedavi altına alındı.15 gün öce kardeşlerden organ nakli bekleyen Erdem Uzuner yaşamını kaybetti. Üvey kardeşine organ vermek isterken rahatsızlanan Hüseyin Baran Usta’da iki gün önce vefat etti.Bir yıl önce evlenen ve baba olmaya hazırlanan Hüseyin Baran Usta dün Bulancak’ta gözyaşları arasında toprağa verildi.
VEFATLAR
18 Aralık 2017 - 10:06
Güncelleme: 18 Aralık 2017 - 10:12
Kardeşine organ bağışı yapmak isterken ikisi de öldü
VEFATLAR
18 Aralık 2017 - 10:06
Güncelleme: 18 Aralık 2017 - 10:12
Kalbi atan, solunumu devam eden bir kişiyi beyin ölümü gerçekleşti diye götürüp gömebiliyor muyuz.Tabi ki hayır. Peki bu durumdaki kişinin beyin ölümü gerçekleşti diye organlarını almanın hükmü nice ola ki. Dinen bir insanın ölümü ne demek ruhun bedenden çıkmış olması demektir.Beyin ölümü gerçekleşen fakat kalbi halen atan ve solunumu devam edenin ruhu daha henüz bedendedir.Halbuki bu olmadan kalp çalışmaya devam ederken vücut organları çalışmaya devam ederken BEYİN ÖLÜMÜ gerçekleşti doktor raporu kanaati ile kişinin organları kendisi daha ruhu bedende iken organı alınıyor. Çünkü ruh bedende olmasa yani dinen ölse solunum ve kalbi durmuş olsa organ işe yaramıyor.Görüldüğü gibi organ nakli neresinden bakarsanız bakın bir muamma.Beyin ölümü gerçekleşti denilip aylar ve seneler sonra tekrar normale dönen insanlar mevcuttur.Bazı Avrupalı doktorların "beyin ölümünün bir safsata olduğuna ilişkin makaleleri bile mevcut.Hukuken ölümle,tıbben ölüm ve fıkhen ölüm birbirinden çok farklıdır.rnGörüldüğü üzere fıkhen ölmüş ölüden organ nakli zaten ölenin organı bir işe yaramadığından yapılmıyor.Organ nakli kimden yapılıyor tam ölmemiş sedece beyni öldü denilen canlı kişiden buda haramdır katilliktir çünki canlı o*** organı alınınca bu işlemden dolayı ölüyor.Kimse Allah'ın verdiği canı, zor durumda olsa bile sona erdirme hakkına sahip değil. şer'i esas ve ölçülere uygun bir delillendirme budur.Dini inançlar sebebiyle değil, tamamen gerçekler ve gözlemlerden hareketle, solunumun devamını ve kalbin çalışır durumda olmasını, canlılık nişanı olarak kabul eden insanlara göre ölümünden sonra organlarını vasiyeti hiç şüphesiz ötenazidir. Burada hiçbir zaruretten söz edilemez. Yalnızca beyin ölümünden hareketle yaşayan organlar ameliyatla alındığında, -ha burası da beni ürküttü-, yalnızca beyin ölümünden hareketle yaşayan organları söküp çıkarmaya başladığınız zaman da organları alınan kişinin acı çektiğini İngiliz bilim adamları, anestezi uzmanları bilimsel olarak tespit etmiş."rnHukukta da bir insanın ölmesi için kalbinin durması ve nefes almaması gerekiyor, beyin ölümü gerçekleşen kişi halen kalbi atıyor ve nefes alıyor. kalbi attığı ve nefes aldığı için ölmemiştirYüce Allah yeryüzünü ve içindekileri insan için yaratmıştır.",rn"İnsan Allah'ın eseridir. Onun üzerinde mutlak egemenlik hakkı Allah'ındır. Can da beden de Allah'ındır. İnsan yalnızca kendisine verilen ölçüler içinde tasarruf edebilir.",rn"Onun içindir ki insan intihar edebilir mi? 'Can benimdir beden benimdir.' deyip intihar edebilir mi? Edemez. Cehennemlik suçtur. Hazret-i Peygamber intihar edenlerin namazını kılmadı. Amma kılın dedi. Kendisi bizzat kılmadı.rnÖtenazi yapabilir mi? Yani duyduğu acılardan ötürü: 'Beni tıp kanalıyla, ilaçlar kanalıyla, iğneler kanalıyla öldürün!' diyebilir mi? Diyemez." ...rn"Kur'an vasiyeti önemser. Yerine getirilmesini ister. Amma vücut üzerinde herhangi bir vasiyet yapılmasını onaylamaz. Bu konuda Kur'an'da bir ölçünün olmaması bu vadide vasiyet yapılır olmasının değil olamayacağının delilidir. Çünkü Allah vasiyet konusunu unutmamış. Malda vasiyeti bildirmiş ama vücutta tasarruf câiz olmadığı için orada yok."rn... "Anlatmıyorlar, bildirmiyorlar, bir propagandadır gidiyor. Organ nakledilen kişinin daha fazla yaşayacağının hiçbir kanıtı yok. Bir kere söyledim organlar orjinaldir. Hiçbir organ bir başka insanla tam anlamıyla örtüşmez. Onun için dıştan destekle bu hastalar kontrol altında. ..."rn... "Şimdi beyin ölüyor, amma, öyle tanı konuyor amma teneffüs devam ediyor. Kalbin dolaşımı, pompa basması devam ediyor. Şimdi yalnızca beyin ölümü ölüm olarak nitelendirilebilir mi, nitelendirilemez mi? Batılı ilim adamları ve İslâm ilahiyatçılarının bir bölümü 'Beyin ölümü insanın ölümüdür.' diyor. Amma bir bölüm batılı bilim adamı ve bir bölüm İslâm ilahiyatçısı ve de Japonya gibi ülkeler de 'Beyin ölümü ölüm değildir.' diyor.rn"Araştırmamızın her iki bölümünde ifade ettiğimiz veriler çerçevesinde günümüzde yapı*** organ nakli;rn1-Henüz ölmemiş bir insanın organlarının alınması demek olacağından,rn2-Ölmemiş bir insanın organları alınmak suretiyle (önceki iznine yada yakınlarının iznine dayanarak bile olsa) öldürülmesi demek olacağından,rn3-Allah'ın haklarına (izinsiz yada emirsiz) tecavüz olacağından,rn4-Cevaz verenlerin delillerinin isbat edildiği üzere Şer'i geçerlilikleri olmadığından haramdır."rnOrgan nakli haramdır.' diyen ulema, esasta organların Allah'ın mülkü olduğu tezine dayanmaktadırlar. Dolayısıyla da: 'Organlar üzerindeki tasarruf yetkisi yalnızca Allah'a âittir. Organ nakli Allah'ın haklarından bir hakta onun izni ya da emri olmaksızın tasarrufta bulunmak olduğundan haramdır.' demişlerdir."rn"Zaruret müessesesi bir insanın hesabına bir diğer insanın hayatına son verilebilmesi ya da uzuvlarından birisinin alınıp bir başka insana monte edilmesine meşruiyet delili olamaz."rn"Diriden Yapılacak Bir Organ Nakli Organın Sahibine Eziyet Olduğu Gibi, Ölüden Yapılacak Organ Nakli de Ölüye Eziyettir. Kabir azabı hem bedene hem ruhadır."rnŞafii Mezhebi'nin Görüşü: Bir insanın kendisinden bir parça koparıp zaruret hâlindeki diğer şahıslara vermesi kesinlikle haramdır."rnDiri bir insanın uzuvlarından birisinin kesilmesinde asıl o*** hüküm, bunun haram oluşudur. İslâm fukahası diri bir insanın vücudundan zarurete binaen bile olsa bir uzvun koparılmasının haram olduğunda ittifak etmişlerdir.rn"Allah -celle celâluhu- insana, vücudunu sadece istifade edip onun içinde yaşaması için yaratmıştır. Onda insanın, ne satma ne de hile şekliyle hiçbir tasarruf hakkı yoktur. İnsan kendi tırnağına bile sahip değildir ve şayet tasarruf hakkı, insanların düşüncelerine bırakılırsa anarşi olur. Hürriyet, Allah'ın emirleriyle sınırlıdır. Bu nedenle hasta birisi için sağlam o*** bir şahıstan organ almak caiz değildir."rn"Şahsın ölümüne sebep olacak herhangi bir organın alınması câiz olmadığı gibi organı verecek kimsenin isteğine de bakılmaz. Çünkü burada, hukukullah vardır ve Allah hakkının sözkonusu olduğu yerde îsâr (fedakarlık) câiz değildir."rn"... Organ naklini öneren her kimse farkında olmadan bir başkasını cinayete sevk ediyor, kendisi de bağış yaparken intihar ediyordur.rnTüm deliller göstermektedir ki, ölüm denilen vak'ada, yani ruh bedenden ayrıldığında canlı ve diridir. Ve gayp âlemine geçmeden evvel kendisine yapı***ları aynen görmektedir. Bunun için biyolojik bir göze ihtiyaç yoktur.rn'Ruh, bedene yapı*** her hareketi görüyor, algılıyor, kendi bünyesinde yaşıyor.' dedik. Örneğin, biyolojik bedenin kalbini, bir başka yere nakletmek için alıyorsunuz. Ruh, bunu bütün açıklığıyla görüyor, hissediyor. Bir böbrek, karaciğer naklinde de böyle. ...rnKendi rızâsı ile organ bağışında bulunanlar ise, narkozsuz diri diri, bir kalbin, bir karaciğerinin kesilişindeki acıyı bütün dehşetiyle tadacaklarını bilseler aslâ böyle bir duyguya kapılamazlardı. rnİlk Diyanet İşleri Başkanlarımızdan o*** ve eserleri hemen hemen herkesin kütüphanesinde bulunan Ömer Nasuhi Bilmen, "Büyük İslâm İlmihali" isimli eserinde "İslâm'da İnsanların Hayat ve Organ Dokunulmazlığı" başlığı altında "İnsanların bedenleri ve organları hayatta olduğu gibi, öldükten sonra da hürmet edilmeye lâyıktır ve dokunulmazlığı vardır." hükmünü ortaya koymaktadır.rnÖmer Nasuhi Bilmen Büyük İslâm İlmihali'nde konuyla ilgili şu hükümleri dercetmektedir:rn"İnsan hürmete değer bir yaratık olduğundan onun organlarından hiçbiri ile koparılarak fayda***ılamaz. Onun saç, tırnak ve çekilmiş diş gibi herhangi bir parçası satılamaz, bunları gömmek gerekir. Onun için bir kadının saçları alınıp başka bir kadının saçlarına katılamaz. Böyle bir davranış insanın şerefine bir tecavüzdür, bir nevi uydurmacılıktan ibarettir. İnsanoğlunun bir parçası ile fayda***mak demektir." (Büyük İslâm İlmihali, sayfa: 467)